Ska vi läka lite?

  • Sång och musik
  • Kroppen

Rolig, fartfylld och lärorik föreställning om Mio som har födelsedagskalas med sin vän Kim. De leker, pratar och sjunger om kroppen.


Mio ska ha födelsedagskalas. Vännen Kim är sen och när han väl kommer gör han något som man inte ska göra... Under födelsedagskalaset turas Mio och Kim om att vara doktor och patient och i tretton folkbildande sånger, där publiken även får vara delaktig ibland, lär vi oss om huvudvärk, feber, magont, hjärnan och andra kroppsrelaterade åkommor. Föreställningen är en så kallad Relaxed Performance som är en mer avslappnad och tillåtande föreställningsform där vi verbaliserar innan föreställningen och gör det tydligt att man får röra sig i rummet under tiden.